Böneveckan

Denna text publicerades första gången den 18 januari, 2017. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

boneveckan-omslag-442x600Böneveckan för kristen enhet är världens största ekumeniska manifestation som genomförs samtidigt i cirka 75 länder. Den infaller varje år 18-25 januari. Sveriges kristna råd och Svenska bibelsällskapet översätter och bearbetar det internationella grundmaterialet.

Materialet har skickats ut till landets alla kyrkor i form av en 16-sidig informationstidning. Här finns bland annat förslag till gudstjänstordning och information om årets tema.

Här finner du mer information och material