Laddar Evenemang
  • Detta evenemang har redan ägt rum.
11 februari, 2023 10:00 - 17:00

Hur skapar vi mötesplatser i våra församlingar där hela livet får plats?

Brinnande ljus

Välkommen till en inspirationsdag hur vi skapar rum och tid för hur vi kan mötas i öppenhet, brustenhet och längtan efter tro i våra församlingar. Hur vi, utifrån de liv vi lever, kan komma samman och tända ljus, be liksom dela hopp i all enkelhet.
En sådan samling kan ha olika namn och prägel utifrån sina sammanhang. Dagen rymmer inspiration och ger förslag på former att utgå från utifrån erfarenheter kring Sinnesro-, Andrums- och Rastplats-arbete i olika församlingar. Vi talar om delande, gästfrihet, rummets, musikens och språkets betydelse, vikten av olika kreativa uttryck liksom mycket mer. Dagen vill inspirera, erbjuda kontaktnät och samla oss som kyrka i ett arbete kring heliga vanor. Vi kommer också att dela en andakt – Kom med ljus – andakt för livet som det är – under eftermiddagen.

Under dagen medverkar:
Hans Andreasson, pastor i Kanalkyrkan Sandviken och arbetar med olika mötesplatser i församlingen
Lilian Edman, diakon i Vårdklockans kyrka Visby och arbetar med Andrum och sinnesroarbete
Lena Bergström, pastor Rastplats Söder, Stockholm samt evangelist i Equmeniakyrkan och bl a ansvar för Brobygge
Kerstin Rask Lind, församlingsutvecklare Region Mitt
Anna Eriksson, redaktör Brukssånger och arbetsgrupp barn och församling, Equmeniakyrkan
Lena Wohlfeil, samordnare för musik och kreativa uttryck, Equmeniakyrkan
Elisabeth Lindgren, handläggare för lärande och undervisning, Equmeniakyrkan

Info om anmälan

• Dagen är kostnadsfri. Lunch ingår!
  • Kom gärna flera från församlingen, anställda och ideella tillsammans!
  • Anmälan senast 3 februari. Anmäl dig på länken nedan.
  • Frågor? Kontakta Elisabeth Lindgren, elisabeth.lindgren@equmeniakyrkan.se, 0765-053151

Ladda ner flyer >

Anmäl dig här >