Diakonins månad 2014

Materialet för Diakonins månad presenteras 19 mars i Immanuelskyrkan, Stockholm. Anmäl dig senast 10 mars.

Denna text publicerades första gången den 6 mars, 2014. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Temat för Diakonins månad 2014 är Diakoni  – mer än ord.

Välkommen till release av årets studie- och inspirationsmateria 19 mars. Denna gång handlar materialet om vad Diakoni är. Titeln är ”Mer än ord  – En introduktion till kyrkornas sociala arbete”. Häftet är tänkt att kunna vara både grund-och fortbildningsmaterial.

Du får möta författarna Sanna och Hans-Erik Lindström som berättar om trettiofem år i tjänst vid diakonins sju bord.  Releasen äger rum Onsdag 19 mars 10.00-12.30 i Immanuelskyrkan,  Kungstensgatan 17, Stockholm .

Kostnad
100 kr inklusive fika och sopplunch.

senast 10 mars, www.skr.org/aktuellt/kalender/

kontakta Inga.johansson@equmeniakyrkan.se