Glädje i Luleå

Denna text publicerades första gången den 16 september, 2014. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Marta_2014-01-webb

Andreaskyrkan i Luleå möttes i söndags till högtidsgudstjänst då Marta Karlsson välkomnades som församlingens pastor och föreståndare. Gudstjänsten var gemensam med Missionskyrkan i Luleå, Björkskatakyrkans församling (Svenska kyrkan) och den församlingsgrupp av Karener som också finns i Andreaskyrkan.

Gudrun Karlsson (tv) och Gudrun Back från Andreaskyrkan tillsammans med André Bertilsson (luelå mfs), Klas Johansson, (Region Nord) och Mikael Sundqvist (Björkskatakyrkan)
Gudrun Karlsson (tv) och Gudrun Back från Andreaskyrkan tillsammans med André Bertilsson (Luleå mfs), Klas Johansson, (Region Nord) och Mikael Sundqvist (Björkskatakyrkan)

Marta går nu in i sin första tjänst efter studier på Teologiska Högskolan (THS) och kommer dela sin tjänst mellan Andreaskyrkan och Region Nord, där hon är föreningsutvecklare.

Vi välkomnar henne både till Luleå och regionen och är glad för ytterligare en pastor i vår Region.