Personer i ring

Engagera dig internationellt

Många vill engagera sig i internationell mission – både enskilda personer och församlingar. Här ger vi några förslag på vad du som församling och som enskild person kan göra.

Du kan själv åka ut i tjänst eller på en kortare missionsresa. Som församling kan ni knyta närmare kontakt till en missionär, en utländsk församling eller ett missionsprojekt. Det finns också möjlighet att ta emot någon från ett annat land. Oavsett vad ni väljer brukar det vara stimulerande för en församling att lyfta blicken över gränserna. Söker du själv eller din församling efter ett sätt att engagera sig i vårt internationella arbete, så finns vi i Equmeniakyrkan för att hjälpa dig hitta rätt!

Arbeta utomlands

För dig som tycker att det skulle vara spännande och givande att arbeta på plats i ett annat land.

Engagera dig internationellt i Sverige

Det finns många insatser som kan göras i Sverige som ger resultat och får betydelse på andra platser i världen.