Träffar för daglediga

Stickade koftor som packas för transport till Kongo.

Arbetsträffen för mission

I Arbetsträffen möts vi varannan vecka till en stund av gemenskap, vi dricker kaffe och umgås och har en andakt tillsammans. Men det som också gör våra arbetsträffar viktiga är att vi rullar förband och stickar filtar och babykläder som vi en gång om året skickar till Equmeniakyrkans mission i Kongo Kinshasa. Det är vårt sätt att ha ett praktiskt missionsarbete. Du som vill dela några timmar med oss är hjärtligt välkomna. Vi träffas i Equmeniakyrkan onsdagar udda veckor kl 15-17. Vi tar gärna emot gamla lakan och garner.

Tisdagsfikat – Tillfälligt stängt pga coronaviruset

På tisdagar kl 10 samlas vi till en stunds gemenskap runt fikabordet. En kopp kaffe och en fralla sätter lätt igång det goda samtalet. Vi avslutar med en andakt.

Reparationsarbete i kyrkan

Är du praktiskt lagd och vill hjälpa till i kyrkan med olika reparationer finns en grupp som träffas varje torsdag kl 9-12. Förutom arbete hinner vi också dela gemenskapen runt fika. Vill du vara med och göra en praktisk insats för vår kyrka, kontakta Martin Martinson 070-571 39 29.

RPG

RPG (Riksförbundet Pensionärs Gemenskap) har regelbundna samlingar, kallade Träffpunkten, en fredag i månaden dit alla är välkomna. Se vår kalender och församlingsblad.  Man ordnar också promenader i Fontin onsdagar kl 10 och bibelsamtal några fredagar per termin.
RPG är en riksomfattande och partipolitiskt obunden pensionärsorganisation som vill värna människan utifrån kristna värderingar. I Kungälv finns en RPG-förening med ca 100 medlemmar i samarbete mellan Pingst Kungälv och Equmeniakyrkan.