Sång & Musik

Unga Röster

Förutom övningarna sjunger barnkören några gånger varje termin i gudstjänsten i kyrkan.

Unga Röster är en barnkör för barn som är 4 år och uppåt och gillar att sjunga. Träffas i Equmeniakyrkan tisdagar mellan 18.00-18.45. Några gånger per termin sjunger kören i någon av stadens kyrkor.

Equmeniakyrkans kör

Equmeniakyrkans kör är en för det mesta fyrstämmig kör, i nuläget bestående av 11 herrar och 17 damer. Vi övar i kyrkan varje onsdag mellan 19.00 – 20.30. Under övningarna har vi en fruktstund och ibland fikar vi.

Vi sjunger på Equmeniakyrkans gudstjänster cirka en gång per månad och vi brukar även ha sångansvaret under de stora högtiderna som 1:a advent, midnattsmässa på julafton och påskdagen. Sopranstämman (damstämma) är mestadels en melodistämma, övriga stämmor är alt (dam), tenor och bas. Du som är intresserad att sjunga i kör och tror dig kunna sjunga stämmor, är hjärtligt välkommen att delta.

Körledare: Lars-Åke Källén

Equmeniakyrkans Brass (EBM)

Equmeniakyrkans Brass (EBM) är ett brassband på 6 personer som spelar allt från koraler till svängig dixieland.
Vi medverkar gärna i mindre som större sammanhang, både inom och utom landets gränser.

Vill du boka en spelning, kontakta oss då gärna via e-post: ebm@eqkm.se