Ny regionsamordnare i Equmenia väst: Fyra lära-känna-frågor

Denna text publicerades första gången den 22 september, 2016. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Blogg

Fyra lära-känna-frågor till vår nya regionsamordnare Skander Kurtin

bild-2

1. Vem är du (tio ord)?
Fotbollsälskare, pappa, Örebroare, inredningsintresserad, pacifist, världsmedborgare, Jesus-lärjunge, dagboksskrivare, sockerberoende, tvillingbror

2. Höjdpunkt i det du lämnar?
Höjdpunkterna under min tid i Betlehemskyrkan (Göteborg) har varit samtalen i mötet med alla underbara människor i församlingen. Jag tänker bl.a. på mötena med alla härliga ungdomar/ledare i konfirmationen, barnen i söndagsskolan, samt mina fantastiska kollegor.

3. Önskan för det du går till?
Önskan för det jag går till i Equmenia väst är mycket skratt, Jesus och äventyr.

4. En egen hälsning till läsaren?
Jag ser det som en stor förmån och ett stort förtroende att få verka för att barn och unga ska få växa i tro tillsammans. Och jag ser fram emot att möta er som brinner för barn och unga ute i era föreningar och församlingar.

Spara