Regionfest och Regionstämma

Välkommen till Regionfest i Equmeniakyrkan och Regionstämma för Equmenia i Region Svealand 13 oktober på Karlskoga Folkhögskola.

Seminarium med bl a krogpastor Marcus Olson och mycket annat intressant

Denna text publicerades första gången den 22 maj, 2018. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Gemensam Regionfest och Regionstämma på Karlskoga Folkhögskola 13 oktober 2018 med start 9.30

I år är festen för både Equmenia och Equmeniakyrkan!  Tema: ”Ett i Kristus – en kyrka för alla”.

Dagen börjar med ett seminarium för alla med Marcus Olson, evangelist och krogpastor i Göteborg, med temat ”Mission i vårt eget land”

Equmenia håller sin Regionstämma och Förtroenderådet möts under dagen, dessutom blir det flera valbara seminarier:

• Puls – hur kombinerar vi tro med idrott?
  • Integration – frågor som berör!
  • Frikyrkans födelse i Sverige och demokratins insteg i vårt samhälle.
  • Pionjärarbete och församlingsgrundande.
  • Klimatarbete – har vi råd att värma upp våra kapell?

Under dagen har du även möjlighet att träffa representant från Bibeläventyret och Scoutstaget m fl.

Vi firar gudstjänst äter god mat och får underhållning av föreläsare Malte Hallquist.
Kort sagt en dag för yngre och äldre!

Här kan du ladda ner en affisch

Här anmäler du dig

Sista anmälningsdag här på hemsidan är måndag 8 oktober, efter det får ni kontakta Tina Eriksson, tina.eriksson@equmeniakyrkan.se