Vi bygger om hemsidan

Efter en lång tid av väldigt låg närvaro på vår hemsida jobbar vi nu med att uppdatera och få igång den igen. Allt är inte färdigt än men vi jobbar på det.

En kyrka för hela livet

– där mötet med Jesus Kristus förvandlar mig, dig och världen –

Välkommen hem!

Oavsett om du är ung eller gammal, kristen, icke-kristen eller osäker är du välkommen att vara med och delta i vår kyrka. Vi vill vara en kyrka för hela livet – där mötet med Jesus Kristus förvandlar – mig, dig och världen. Vi vill vara en kyrka utan väggar, en inkluderande gemenskap, en fristad här mitt i vår egen stad och till jordens yttersta gräns. Vår längtan är att du kan få upptäcka ett hem ibland oss i vår gemenskap.

Under rubriken ”Om oss” kan du bekanta dig lite mer med oss. Under rubriken ”Var med” hittar du ett och annat om vad vi har för oss och hur du kan vara med på många olika sätt.

Har du frågor eller vill du att vi kontaktar dig? Tveka inte att höra av dig!

Följ oss på Facebook och Instagram

Välkommen att dela påsken tillsammans med oss i Equmeniakyrkan Söderhamn

1 0
Välkommen till Equmeniakyrkan Söderhamn på tisdagsträff. Malin Åhman kommer och berättar om pilgrimsvandring.
Servering, lotteri och en avslutande andakt.

Servering, lotteri och en avslutande andakt.

1 0
Tisdag 5/3 14:00 i Equmeniakyrkan Söderhamn

3 0
Välkommen på tisdags träff  i Equmeniakyrkan Söderhamn 14:00 där vi får lyssna till Jan-Eric Berger och Garik Aruts arbete med hjälpsändningar till Ukraina. Servering och lotteri

Välkommen på tisdags träff i Equmeniakyrkan Söderhamn 14:00 där vi får lyssna till Jan-Eric Berger och Garik Aruts arbete med hjälpsändningar till Ukraina. Servering och lotteri

4 0
Kärlekens tid

Konsert onsdag 14/2 kl  19:00 i Equmeniakyrkan

Medverkande:
Kyrkans kör under ledning av Kerstin Åkered Solister
Spelmanstrio
Elisabet Nyman, piano
Lars-Åke Björklund, konfrancier
Elina Skarin, Andakt
Fri Entré
under kvällen tas en frivillig kollekt upp.
Välkommen!

Kärlekens tid

Konsert onsdag 14/2 kl 19:00 i Equmeniakyrkan

Medverkande:
Kyrkans kör under ledning av Kerstin Åkered Solister
Spelmanstrio
Elisabet Nyman, piano
Lars-Åke Björklund, konfrancier
Elina Skarin, Andakt
Fri Entré
under kvällen tas en frivillig kollekt upp.
Välkommen!

9 0
Välkommen på terminsstart för att Tweens, idag kommer vi ägna oss åt Drama lek och fika!

2 0
En enkel gudstjänst, julgransplundring, lekar, dans runt granen, tomtegröt och insamling till Equmeniakyrkans internationella mission.

6 0
Välkommen på Taizémässa då vi ber för det nya året och firar nattvard tillsammans.

5 0
Tänk att en sommar på Källvik kan gå så snabbt! Kiosken och serveringen är öppen till och med nu på fredag 28 juli, därefter stänger vi för säsongen. Självklart går det bra att utnyttja gården för bad, grillning eller spontanidrott även då vi har stängt. Det är fortfarande möjligt att hyra stuga eller campingplats. För bokningsinformation, se Källviks hemsida.

Våra sommarjobbande hjältar gör sin sista ordinarie dag på Källvik, för den här sommaren åtminstone. Klart man ska unna sig en hemgjord glass. Passa på du med innan det är för sent!

Våffeltisdag i dag 12-15. Martin är peppad och våffeljärnen är på uppvärmning. Perfekt väder för en våffla på verandan med den finaste tänkbara utsikten över Söderhamnsfjärden. Välkomna!

Sjöräddningssällskapet på besök.

mån 25 mar