Tack Irene!

Denna text publicerades första gången den 3 juni, 2015. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Kära vänner i region Nord!

Efter sex och ett halvt år som distrikts- och regionanställd är det nu dags för mig att dra vidare på nya äventyr.

Det var med viss bävan jag sökte och sedan tackade ja till tjänsten som inspiratör/kommunikatör. Jag förstod att det skulle bli en utmaning, men det var också en förmån att bland annat få arbeta med kommunikation och marknadsföra vårt fina distrikt, både lokalt och nationellt. Några av höjdpunkterna var våra olika distriktsevenemang, församlingsbesök, medarbetargemenskapen, kyrkokonferenserna, att få skriva och framförallt att få lära känna så många underbara människor.

När Equmeniakyrkan bildades var det återigen med viss bävan jag tackade ja till att bli Regionsamordnare för Equmenia Nord. Det var spännande och utmanande att vara del av det nationella arbetslaget, och fantastiskt att jobba med våra engagerade ungdomar. Jag har dock känt att jag inte lika naturligt hör hemma i det nya uppdraget som i det förra, så nu lämnar jag med varm hand över stafettpinnen.

Jag har haft fantastiska, jobbiga, roliga och innehållsrika år på distriktet/regionen tillsammans med Klas med flera och är rik på goda minnen. Jag kommer framförallt att sakna sammanhangen och människorna, så jag hoppas att vi ses även framöver!
Kram, Irene
irene.stralberg@gmail.com

Vi önskar Irene all välsignelse framöver och kommer hitta ett bra tillfälle när vi få möjlighet att mer ordentligt och offentligt framföra ett tack till henne.

Är du intresserad av att söka tjänsten som Regionsamordnare efter Irene så finns mer att läsa om detta här