Tankar från Jerusalem

” Vi fick i ett möte med två personer, en israel och en palestinier, som båda hade förlorat var sitt barn i konflikten. Men de hade också tydlig erfarenhet av att hat och vedergällning omöjligt kan vara vägen framåt. De reser nu runt och berättar om möjligheten till försoning och liv sida vid sida.” Kyrkoledare Lasse Svensson bloggar från Jerusalem.

Denna text publicerades första gången den 1 april, 2014. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Vi fick i ett möte med två personer, en israel och en palestinier, som båda hade förlorat var sitt barn i konflikten. Men de hade också tydlig erfarenhet av att hat och vedergällning omöjligt kan vara vägen framåt. De reser nu runt och berättar om möjligheten till försoning och liv sida vid sida. Läs mer i kyrkoledare Lasse Svenssons blogg från Jerusalem.