Välkommen Maria!

Denna text publicerades första gången den 20 november, 2015. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

DSC5125_137x181redVi är glada att kunna välkomna Maria Johansson som nu påbörjat sin anställning som regional församlingsutvecklare. Maria arbetar halvtid i regionen och på den andra halvtiden fortsätter hon sin tjänst som pastor i Kvarnåsens Missionsförsamling. Så här skriver Per Westblom som ansvarat för rekryteringen: ”Tjänsten handlar om att stödja församlingar till förnyelse, utveckling och växt, genom egna besök samt rekrytering av församlingshandledare. Jag känner stor glädje över att Maria går in i den här uppgiften och tror att hon kommer få positiv betydelse för utvecklingen i regionen. Ta emot Maria och låt er inspireras till växt.”

Församlingar är välkomna att höra av sig för att få veta mer och boka introducerande besök! Marias kontaktuppgifter hittar du här