Veckobrev 37-2018

Denna text publicerades första gången den 13 september, 2018. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Hej!

Församlingens verksamhet de närmaste dagarna:

Torsdag 13/9

10.00 Bön i Kyrkan

18.00 Scouterna samlas

Söndag 16/9

10.00 Gudstjänst ”Döden och Livet”. Leif Gunnevik, Sven-Ove Rylner. Sång och musik av Caroline Björnberg och the Papas. Utblick

Måndag 17/9

19.00 Bön i Kyrkan (Sällskapsrummet)

Tisdag 18/9

09.00 Vandringsgruppen samlas vid Equmeniakyrkan, Huskvarna.

18.00 Styrelsen samlas

19.00 Arbetskväll för Kongo

Onsdag 19/9

10.00 Språkcafé

19.00 Cafékväll ”Visa ord i vackra visor”, Ove Gotting och Hans Carlén.

Torsdag 20/9

10.00 Bön i Kyrkan

18.00 Scouterna samlas

Söndag 23/9

10.00 Sånggudstjänst med Evangelistkvartetten: Carl-Olov Hultby, Jan Erixon, Göran Klemetz, Dan Inge Olsson.

Inbjudan

Församlingsträff kring rekrytering av  medarbetare

Lördagen 29/9  Kl. 15.00 – 17.00

Du inbjuds till en träff med information från inbjudna gäster och möjlighet till frågor.

Idé/verksamhetsråd och styrelse anser det mycket viktigt att församlingen som helhet känner en delaktighet inför anställning av nya medarbetare.

Vi har möjlighet att lyssna till en diakon och en församlingspedagog som får beskriva sitt spännande arbete och som kan ge oss inspiration och nya tankar.

Välkommen!

Hälsningar

Styrelsen

Guds Ord

De närmade sig dödens portar. Då ropade de till Herren i sin nöd, och han hjälpte dem och räddade dem från graven. De skall tacka Herren för hans godhet, hans underbara gärningar mot människor, de skall frambära tackoffer och berätta om hans verk med jubel (Psaltaren 107:18-22).

Bön

Evige Gud, du som är Herre över liv och död, lös oss från ångest och dödsfruktan. Låt oss få leva i Kristi uppståndelses kraft och ge oss del av det liv som aldrig dör. Genom Jesus Kristus, vår Frälsare. Amen.

Guds välsignelse

Leif Gunnevik