Betlehemskyrkans kör

Välkommen att sjunga i Betlehemskyrkans kör!

Du som tycker om att sjunga och på ett lustfyllt sätt vill förkovra dej i musik och text av blandad karaktär och ur skilda genrer samt ingå i en hjärtlig, social gemenskap är varmt välkommen att vara med. Vi är en blandad kör (SATB) som övar onsdagar kl 19.30-21.00 i Betlehemskyrkan.

I körens verksamhet ingår b.la. att några gånger under terminen sjunga i Betlehemskyrkans Söndagsgudstjänst och medverka vid konserter och andra evenemang. .

Kören leds av Kersti Esselwall-Smårs, sång- och körpedagog och har du frågor eller vill anmäla dej mailar du till kersti.betlehemskyrkan@telia.com

Välkommen!

Historik

Varje år brukar Betlehemskyrkans kör bjuda in till ett projekt där man under sex onsdagar, utspridda över en termin, övar in ett speciellt verk eller repertoar för att sedan framföra detta vid en Gudstjänst, Konsert eller KonsertGudstjänst tillsammans med musiker och solister av olika slag. Håll utkik efter annons eller hör av dej om information och för att anmäla att vara med.

Övningar på onsdagar kl 19.30-21.00 i Betlehemskyrkan. Fika brukar vanligen serveras kl 19.00-19.30 för den som vill hinna träffas en stund före.

De projekt som genomförts de senaste åren är:

2011 – Mässa av och med Björn J:son Lindh

2012 – Konsert tillsammans med Bengt Hallberg och hans musik, samt flera musiker.

2013 – Mångfaldsmässa – Yamandú Pontvik, tillsammans med musiker och solister

2014 – Allt har sin tid – Per Harling, tillsammans med barnkör, solist och musiker

2015 – Visst ska våren komma – Tveit/Skeie, tillsammans med solister, musiker och recitatörer

2016 – Sånger som förändrar – Carin Åkesson har arrangerat sånger från hela världen, i samarbete med Diakonia

2017 – Kyrie i en avig tid – Jan Inge Hall, på orgel och piano tillsammans med Nerikes Mässingssextett och David Salminen på bas

2018 – I evig tid – mässa av Martin Åsander

2019 – Gläd er och Jubla – Stefan Nilsson och Lotta Hasselquist Nilssons musik. Kör och Barnkör tillsammans med Stefan och Lotta.

2022 – Tomas epistlar – Equmeniakyrkans fem församlingars körer i Örebro sjöng Tomas Boströms sånger tillsammans med honom.

Välkommen!