Utbildningar i Repet

Repet är ett kostnadsfritt webbaserat registerprogram som många församlingar och Equmenia-föreningar använder.

Repet grundutbildning

Vi erbjuder en grundutbildning hur man använder Repet i både förening som församling. Utbildningen är det enklaste sätter att lära sig Repets olika funktioner. En utbildning fördjupar din kunskap i Repet och du kan få tips som kan förenkla arbetet. Om inget annat anges bjuder vi på lunch och fika under dagen. Kursen är kostnadsfri.

Onsdag 28 september

Tid: kl 9-15.30
Plats: Equmeniakyrkan Alingsås
Adress: Kungsgatan 46, Alingsås

Torsdag 29 september

Tid: kl 9.30-15.30
Plats: Andreasförsamlingen i Jönköping
Adress: Sommarhemsgatan 7, Fjällstugan Jönköping

Information om utbildningen.
Under förmiddagen kommer vi att gå igenom grundläggande moment när det gäller att arbeta i Repet.

Under eftermiddagen kommer utbildningen att besvara frågor som är inskickade till Repets personal. Utbildningen är gratis.

Välkommen till kursen om du som har en behörighet i Repet som
E-LokalAdmin, LokalAdmin eller Lokalförsamlingsföreståndare!

Anmälan senast den 22 september.

Repet digital utbildning

Utbildningen för församling och förening. Repet digital utbildning är inriktad på lärarledd utbildning hemma vid din egen dator. Det innebär mer envägskommunikation än om utbildningen skulle ha genomförts i en lokal. Det är en riktad utbildning på särskilda ämnen för att utveckla dig att använda Repet. Vi kopplar ihop våra datorer till ett möte med en handledare som utbildar dig på hemmaplan.

Håll utkik efter kommande kurstillfällen.

Mikael Lindholm

Support Repet, domänansvarig