Ge en gåva - logobricka

Ge en gåva till Equmenia

Tack för att du är med och stödjer insamlingen. Din gåva gör skillnad!
Swish: 900 32 86
Bankgiro: 900-3286

Fler sätt att ge

Bön- och insamlingsdag för Equmenia

8 oktober 2023

I varje barn och ungas hjärta finns en längtan efter glädje, gemenskap och mening. Efter något djupare. Vi tror att barn och ungas hjärtan glöder och har en inneboende längtan efter Jesus. Därför vill vi ge elden syre och låta värmen växa och sprida sig.

Ditt bidrag gör det möjligt för Equmenia att skapa en meningsfull plats för barn och unga. Ett ensamt kol slocknar lätt men många tillsammans håller elden vid liv. Tillsammans skall vi fortsätta arbeta för att barn och unga ska få växa i gemenskap med varandra och Jesus, fortsätta att sprida ljus där det är mörkt och förmedla värme där det är kallt.

Foto från augusti 2023 från ungdomsledarutbildningen med 35 ledare på plats i Jönköping. Ett arbete som du stödjer med en gåva till denna insamling.

Videohälsning

Här är en videohälsning från Equmenias nya generalsekreterare Marcus Lind. Visa den gärna i er gudstjänst eller dela den på sociala medier!

Material till församlingarna

Här finns material som ni i församlingen kan använda inför bön- och insamlingsdagen.

Affisch och bilder till insamlingen

Film

Saknar du något som skulle vara till hjälp för er i församlingen i samband med insamlingen, eller om du har problem att ladda ner filerna, så hör av dig till Lina: lina.bronson@equmeniakyrkan.se.

Barnkör

Lyft Equmeniaföreningen under gudstjänsten!

Equmenia har samlat tips på hur insamlingen kan lyftas i equmeniaföreningar och hur de kan medverka i gudstjänsten. Det finns också inspiration till en andakt på temat ”Blås där det glöder” och idéer på hur ni kan uppmärksamma insamlingen och Equmenias nationella arbete på Equmeniasamlingar. Dessa tips kan du läsa mer om på Equmenias webb.

• Tips #1 Öva in ett drama
  • Tips #2 Discokollekt
  • Tips #3 Bjud på glödhoppor
  • Tips #4 Sjung med en kör
  • Tips #5 Ordna en kreativ bönestund

Din gåva gör skillnad

Insamlingsdagen är Tacksägelsedagen 8 oktober 2023

Det går självklart också bra att ge din gåva före eller efter det datumet.
Ge din gåva i kollekten, via Swish eller via Bankgiro. Märk betalningen med Equmenia.

Swish: 900 32 86
Bankgiro: 900-3286

Läs om Equmenias viktiga arbete för barn och unga på equmenia.se.

Stort tack för din gåva!