Sätt vi kommunicerar på

Denna text publicerades första gången den 28 mars, 2020. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Vi har gått igenom de sätt vi kommunicerar med varandra, och skapat en sms-lista för hela församlingen. Här är de olika sätten vi använder oss av.

SMS
Det är inte alla som har mail och appar osv – men de flesta har sms, så detta är ett sätt att nå alla med viktiga uppdateringar. Vi använder oss av en gratistjänst som heter SMSgrupp, tanken är här främst kommunikation från församlingen till dig – så svara inte på dessa sms, då plingar det till i allas telefoner. Vi har försökt lägga in alla mobilnummer från församlingens matrikel, och även de som inte är formellt medlemmar får gärna vara med.

Mogens skickade ut ett sms idag lördag. Fick du inte det kan du lägga till dig själv, eller någon vän via denna länk

Här lägger vi ut om kommande möten och sänder live. Här kan man även se tidigare videor. Varje dag kl 18.00 försöker sänder Mogens och Jonas sända live under bönen. Sida: www.facebook.com/pg/holmedalblomskog. Dela gärna med vänner och kommentera.

Nyhetsbrev via mail
Församlingens veckomail (som du just nu läser). Får du inte det, eller pratar med någon som inte har det gå in på denna länk för att lägga till en e-post..

Hemsida
Här finns program och uppdateringar: equmeniakyrkan.se/holmedalblomskog

Olika grupper i församlingen använder whatsapp. Vi har börjat skapa en whatsapp grupp för församlingen, men avvaktar lite. Det blir många olika kanaler att hålla uppdaterade.