Konferensdagen Förnya & Fördjupa – När tron tar nya vägar

Denna text publicerades första gången den 12 april, 2021. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Lördag 24 apr 09:00 – 13:00

När tron tar nya vägar. När samhället inte är sig likt, hur påverkar det oss som individer och församling? Vad händer med vår tro, vår Gudsbild och församlingens uppdrag? Hur gör vi, vad är vårt uppdrag och vår kallelse?

Under flera år har vi i Region Väst möts till konferensdagar under temat Förnya och Fördjupa där andlig förnyelse och fördjupning varit viktiga ledord. Att mötas för att inspireras och föra samtal kring aktuella ämnen är viktigt och betydande både för oss själva, våra församlingar och vårt samhälle. I år när vi möts digitalt hoppas vi att alla i hela landet som är intresserade av ämnet kommer med!

Varmt välkommen!