Bli del av församlingens gemenskap

Equmeniakyrkan Kronoparken är en grupp människor som tycker att det är viktigt att söka svar på livets stora frågor: Vad är det att vara människa? Finns det en verklighet bortom det materiella? Finns det en Gud, och vad vill Gud mig? Sökandet vill vi göra inom ramen för den kristna traditionen där Jesus Kristus är Herre, och vi vill göra det tillsammans.

Vi vill ha en öppen och välkomnande miljö där vi hjälper och stöttar varandra i livets olika skeden. Ett uttryck för vår öppenhet är att vi valt att samarbeta i Kronoparkskyrkan med Svenska kyrkan för att möta de olika behov som finns i vår stadsdel.

Det finns gott om plats i vår församling och vi vill gärna bli fler. I vår församlingsordning under rubriken Medlem i församlingen står det ”Församlingen inbjuder som medlem var och en som vill söka Jesus Kristus för att växa i tro och lärjungaskap”. Ingen av oss är färdig, i församlingen lär vi känna Gud tillsammans.

Vi har ingen medlemsavgift eller andra ekonomiska krav på medlemmar, men vi försöker inspirera varandra att hjälpas åt med det vi kan. Vi vill vara en gemenskap där våra olika gåvor får fritt spelutrymme, om det gäller sång, ledarskap, bön, måla, skriva, baka, hålla ordning på ekonomin eller styrelse, söndagsskola, predika, omsorg eller vad det kan vara. Här finns plats för dig! Vill du veta mer, kontakta vår pastor som samtal om vad en del i vår gemenskap kan få betyda för dig.