Ny uppdaterad information med anledning av det nya coronaviruset

Denna text publicerades första gången den 15 december, 2020. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Equmeniakyrkan Kungälv

Alla gudstjänster och andra samlingar i Equmeniakyrkan Kungälv är inställda tills vidare på grund av skärpta allmänna råd om Covid-19 i Västra Götaland.
Equmeniakyrkans nationella krisgrupp rekommenderar detta fram till början av året vi inväntar nya besked

Sånggruppen SALT, Scout och Fredagshäng, Scout och Fredagshäng avvaktar terminsstarten till v. 5.

Du är välkommen att kontakta vår pastor eller diakon.
Ammi Floberg, pastor, står till förfogande för själavård/samtal på tisdagar kl 14-15. Tel: 0706 -99 01 23
Elisabeth Denison, diakon, står till förfogande för själavård/samtal på torsdagar kl. 11-14. Tel: 0760-14 14 09

Annan tid kan man boka telefonsamtal på våra e-post -adresser

pastor.equmeniakyrkan.kungalv@gmail.com

diakon.equmeniakyrkan.kungalv@gmail.com

För mer information
Följ Equmeniakyrkans uppdateringar på hemsidan om coronaviruset www.equmeniakyrkan.se/corona och följ även Folkhälsomyndighetens uppdateringar på krisinformation.se

Nu är det dags för kyrkkaffe med Lasse. Dagens gäster är Maria Fässberg Norrhall och Lasse Lilled.

Posted by Equmeniakyrkan on Monday, March 23, 2020

Bön formulerad utifrån Jesaja 35

Gud, du som ger styrka åt kraftlösa armar och stadga åt skälvande knän. Du som säger till de som är vettskrämda: ”Fatta mod, var inte rädda!”

Gud, du som lovar att vatten bryter fram i ödemarken och en väg även där schakalerna vilar. Hjälp oss alla att hålla vårt hjärta och våra ögon fästa vid dig. Hjälp oss att inte sluta lita på att du är Gud och att du innerst och ytterst håller allt i din hand.

Jesus Kristus du som är hela världens ljus, du som i fastetid går med oss på den svåra vägen mot Jerusalem, stanna hos alla som är oroliga, stanna hos alla som är sjuka, lys vägen för beslutsfattare, gå vid varje sjukvårdsanställds sida. Tack att vi får lita på att du är vår medvandrare och aldrig viker från vår sida.

Heliga Ande, kom med kraft och tröst till alla som sörjer en förlorad anhörig, till den som ligger sjuk just nu, till personal över hela världen som sliter. Upplys oss alla, goda Ande, om hur vi bäst ska handla nu. Hjälp oss att göra det vi kan för att minska smitta, rädsla och misstro.

Till hela din värld som lider av så många slag. Förbarma dig Jesus Kristus. Du som går kärlekens väg, hjälp oss att fortsätta älska varandra, visa vänlighet och barmhärtighet mot varandra, även när det larmar. Hjälp oss alla att handla ansvarigt. Så ber vi också – förbarma dig över oss syndare, du som går kärlekens väg, du som kämpar kampen och besegrar allt mörker.

Amen.