Ansgarsförsamlingen i Västerås söker pastor/ församlingsföreståndare 100%

Vill du vara med om ett spännande uppdrag och leda ett engagerat team med hängivna kollegor?

Läs mer www.ansgarsforsamlingen.se/lediga-tjanster

Vi söker dig som brinner för Gud, församlingen och att göra kyrkan tillgänglig för västeråsare. Församlingen har aktivt och framgångsrikt arbetat för att nå ut i Västerås genom evenemang, föreläsningar, kurser, körer samt Café Mosaic, vårt café i centrala Västerås. Det drivs i Metodistförsamlingens tidigare kyrka. Genom vårt utåtriktade arbete når vi människor som annars inte besöker en kyrka.

I församlingen finns verksamhet att gå in i, men också möjlighet att utveckla församlingens mål att vara en kyrka som är nära Gud och nära människor. En församling som är öppen och välkomnande, som ger rum för olika andliga uttryck och som är ärlig inför tro, tvivel och sökande.

För mer information, hör av dig till:

Ordförande Kenneth Holmstedt, mobil 0708-96 00 30

Region