Equmeniakyrkan Guntorp söker pastor/diakon och församlingsföreståndare 30%

Guntorp är en liten församling, med ett stort Equmenia. Vi vill vara en plats som likt en lägereld ger ljus, värme och gemenskap – där mötet med Jesus Kristus förvandlar mig, dig och världen.

Församlingen har nu 18 medlemmar och flera ”närstående”, en liten och ung församling som vill växa och se framåt och i höst fyllde 130 år. Vi möts till gudstjänst varannan vecka med plats för bön, lovsång och söndagsskola. Equmenia Guntorp vimlar av scouter i alla åldrar med familjer (ca 75 medlemmar). Ledargruppen består av församlingsmedlemmar, scoutföräldrar och ledarscouter i en salig blandning. Trots storleken är vi ändå engagerade i flera större sammanhang både inom samfundet och Equmenia Väst.

Vi tror på en framtid tillsammans med dig som vill arbeta relationellt med vuxna, ungdomar och barnfamiljer för att finna och fördjupa tro och lärjungaskap. Du vill predika och leda gudstjänstliv.  Vi tror att du är en samarbetsinriktad ledare i församlingen, vill arbeta ledarstödjande i Equmenia Guntorp och är öppen för friluftsliv/scout, även lägerliv ibland.

Vi söker dig som är ordinerad pastor eller diakon i Equmeniakyrkan. Tjänsten är på 30%, men kan ev. kombineras med en tjänst i grannförsamlingarna – se nedan.

Vi möts i en liten kyrka i byn Gunntorp mellan Älvängen och Sjövik, i Ale kommun. Det är inflyttningsbygd både i närliggande samhällen och på landet. Vi har närhet till Göteborg, Trollhättan och Alingsås. Den som arbetar hos oss behöver tillgång till egen bil.

Är detta något för dig?
Skicka din ansökan med CV och personligt brev till andreas.anjou@telia.com.

Kontakta Andreas Anjou, 0733-94 56 51. Se www.guntorp.nu.

Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kontakta vår tidigare pastor Tove Lilled (nu pastor i Equmeniakyrkan Surte), tove.lilled@hotmail.se, tel. 0793-31 24 70 eller församlingens ordförande Eva Andersson, eva.m.andersson@gmail.com, 0703-65 71 16

Ansökningar kommer behandlas löpande. Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan!

Kombinerad tjänst?

Vi har god erfarenhet av att ”dela pastor” med annan församling eller genom att pastorn har ett annat arbete. Samtal förs med grannförsamlingarna i Bergum, Sjövik och Älvängen som alla söker medarbetare kring att skapa något nytt tillsammans i en växtpool med möjlighet för de anställda att få ingå i en arbetsgemenskap och i ett arbetslag.

Församlingarna ligger alla med bekvämt avstånd från varandra som möjliggör kombinerade tjänster för den som önskar. Vi söker pastor var för sig men samordning och samarbete mellan medarbetare i församlingarna kommer att uppmuntras.

Bergum söker pastor på 40%, för mer information
besök Equmeniakyrkan Bergum hemsida

Guntorp söker pastor/diakon på 30%, för mer information
besök Equmeniakyrkan Guntorp hemsida.

Sjövik söker pastor/diakon på 50%, för mer information
besök Equmeniakyrkan Sjövik hemsida.

Älvängen söker pastor på 50%, för mer information
besök Equmeniakyrkan Älvängen hemsida.

Region
Väst