Equmeniakyrkan Östhammar söker pastor eller diakon på 50%

Östhammar är en mindre ort på cirka 5000 invånare som ligger ca 7 mil nordost om Uppsala. Bussförbindelserna med Uppsala är goda.

Vi är en församling med omkring 30 medlemmar.

Församlingen erbjuder gudstjänst varje söndag, varannan i vår kyrka och varannan i Östhammars kyrka, med vilka vi har ett gott samarbete. Dessutom har vi promenad, dagträffar, språkcafé liksom bönesamlingar varje vecka.

Vi har inget renodlat barn- och ungdomsarbete, men känner stort ansvar för att ta hand om våra äldre i församlingen och även utanför. Vi önskar tillväxt av alla åldrar och har påbörjat ett arbete med församlingsutveckling.

Vi söker en pastor eller diakon som vill delta och leda församlingen med tillträde höstterminen. Vi är behjälpliga att söka bostad.

Om du har frågor eller funderingar hör av dig till ordförande i församlingen.

Ansökan skickas till: ordforande@equmeniakyrkanosthammars.se

Mvh Equmeniakyrkan Östhammar