Equmeniakyrkan Sjövik söker pastor/diakon och församlingsföreståndare 50%

Församlingen består av 60 medlemmar. Vi har en varm och öppen gemenskap där vi vill att tron ska finnas i centrum. Gudstjänsten är navet i vårt arbete. Där samlas vi regelbundet för att höra Guds ord, dela trons liv och sändas ut som kristna i vår vardag.

Vi har ett gott samarbete och regelbundna ekumeniska gudstjänster med Svenska kyrkans församling i Sjövik. Vi har också en ekumenisk kör tillsammans.

Vårt ungdomsarbete bedrivs genom Equmenia Sjövik med verksamhet inom scouter, söndagsskola och Sprall & Trall (babyrytmik). Vi vill gärna att du jobbar med en tyngdpunkt mot unga och barnfamiljer.

Församlingen fyllde 150 år förra året och nu spanar vi framåt och söker dig som vill vara med och bygga upp församlingen genom predikan, undervisning och själavård, samt leda och gå med oss i vårt uppdrag som Guds församling i vår bygd.

Sjövik är ett litet växande samhälle med 1400 invånare vid sjön Mjörns västra strand. Vi har ett gott samarbete mellan ortens föreningar. Närheten till Göteborg, Alingsås och Lerum gör Sjövik till en attraktiv plats att bo på.

Vi söker dig som är ordinerad pastor eller diakon i Equmeniakyrkan. Tjänsten är på 50% men kan ev. kombineras med en tjänst i grannförsamlingarna, se nedan.

Är detta något för dig? Skicka din ansökan med CV och personligt brev till: bengt@alavik.se

Vid frågor, kontakta: Bengt Alavik församlingens ordf. 0703-77 35 63  eller

Emanuel Furbacken tf. församlingsföreståndare 0793-40 16 50

Ansökningar kommer att behandlas löpande. Tillträde enligt överenskommelse.

Samtal förs med grannförsamlingarna i Bergum, Guntorp och Älvängen som alla söker medarbetare kring att skapa något nytt tillsammans i en växtpool med möjlighet för de anställda att få ingå i en arbetsgemenskap och i ett arbetslag.

Församlingarna ligger alla med bekvämt avstånd från varandra som möjliggör kombinerade tjänster för den som önskar.

Församlingarna söker pastor var för sig men samordning och samarbete mellan medarbetare i församlingarna kommer att uppmuntras.

Bergum söker pastor på 40%, för mer information
besök Equmeniakyrkan Bergum hemsida

Guntorp söker pastor/diakon på 30%, för mer information
besök Equmeniakyrkan Guntorp hemsida.

Sjövik söker pastor/diakon på 50%, för mer information
besök Equmeniakyrkan Sjövik hemsida.

Älvängen söker pastor på 50%, för mer information
besök Equmeniakyrkan Älvängen hemsida.

Väst
Diakon, Pastor