Nybrokyrkan i Falun söker en pastor

Moa, Gunnar, Ulrika och Per vill välkomna en ny PASTOR till församlingen i Nybrokyrkan, Falun!

Det vill även de övriga 184 medlemmarna. Vill du se vad vi kan erbjuda?

Kolla in länken: https://nybrokyrkan.se/lediga-tjanster/

Nybrokyrkan iFalun söker en församlingsföreståndare

I hjärtat av Dalarna finns Falun med närhet till sjöar, skogar och berg. Här finns en levande stadskärna, ett rikt kulturliv och massor av möjligheter till sport- och friluftsaktiviteter. I Falun finns också ett brett utbud av förskolor, grundskolor, gymnasier samt Högskolan Dalarna.

Nybrokyrkan tillhör Equmeniakyrkan och våra medlemmar spänner från ung till gammal. Vi firar gudstjänst ihop i en stabil tegelkyrka i Falu centrum. Barn- och ungdomsarbetet består i huvudsak av ett växande ungdomsarbete med Tweenies (årskurs 4-6), Tonår, scouter, öppen förskola och söndagsskola. Här finns Selma som arbetar inom församlingens ungdomsarbete samt ett antal ideella ledare. Våra äldre medlemmar hittas även på tisdagssoppan, körövningen eller stickcaféet. På sommaren flyttar församlingen sin verksamhet till sommargården Gullnäs, en pärla vid Varpans strand, strax utanför stan.

Vår församlings vision är att vi vill vara en mötesplats i livet. En mötesplats mellan Gud och människor, och en mötesplats, människor emellan. Med Jesus som centrum önskar vi att vår kyrka ska präglas av mångfald och enhet, öppenhet och fördjupning.

Vill du gå med oss längs vägen?

Om tjänsten
Som församlingsföreståndare vill vi att du tillsammans med barn- och ungdomsledare, församlingsledning, Moa, Gunnar, Ulrika och Per (+ alla andra medlemmar) utvecklar och stödjer befintligt församlingsarbete genom att verka för öppenhet och sammanhållning i gemenskapen. Där kan ingå att utveckla mötesplatser för församlingsmedlemmar och människor i vår närhet, former för gudstjänstfirande som inspirerar såväl kyrkvana som nya deltagare samt utveckla former för bibelstudier, bönesamlingar och arbetet med att leda människor till kristen tro och församlingsgemenskap.

Om dig
Vi söker en pastor som vill leva och verka i Falun. Längden på erfarenhet av församlingsarbete är inte avgörande, viktigare är förmågan att leda, inspirera och att kunna utmana församlingen att fortsätta leva helt. Detta sker i samverkan med barn- och ungdomsledare och församlingens medlemmar, varför vi förutsätter en god samarbetsförmåga. Erfarenhet av arbetsledande funktion är meriterande.

Ansökan
Skicka din ansökan via epost till: christer.lundgren@telia.comFunderar du på nåt? Ring Christer Lundgren på 070-518 69 19Bifoga personligt brev och CV.

Sista ansökningsdatum: löpande under våren 2023

Mitt