Är du vår nästa ungdomsledare i Löfstadkyrkan, Tranås?

Löfstadkyrkan har ca 390 medlemmar och ett levande barn- och ungdomsarbete. Varje vecka ses barn och ungdomar i Löfstadkyrkan i olika grupper. Kyrkan bildades år 2008 då tre församlingar gick samman: Allianskyrkan, Baptistkyrkan och Missionskyrkan. Församlingen tillhör både Equmeniakyrkan och Svenska Alliansmissionen. Vi lever med den här bönen som en grund för allt vi gör: ”Vi vill vara en kyrka för hela livet, där mötet med Jesus Kristus förvandlar: mig, dig och världen.”

Tranås

Tranås är en klassisk svensk småstad med knappt 20 000 invånare, där det är lätt att trivas. Staden har ett levande centrum, ett aktivt föreningsliv och fantastiska omgivningar. Sjön Sommen ligger strax utanför stan och här har Löfstadkyrkan två sommarhem precis vid vattnet – Hättevik och Furuvik – med möjlighet till bad, bastu, beachvolley, fotboll och mycket annat.

Uppdraget som ungdomsledare

Du kommer att ingå i ett härligt gäng av anställda och ideella ledare i kyrkan. En central del i tjänsten är att leva nära ungdomarna och vara med i gemenskapen på tonår under fredagskvällarna. Vårt ungdomsarbete är idag mycket levande med många ungdomar, även i t.ex. konfa och ungdomsbönegrupper där du får vara med som ledare och forma arbetet tillsammans med andra. Som ungdomsledare kommer du även få bidra i vår verksamhet för de yngre och där vi idag har Barnkyrkan, scout, barnkör och Tonår Light (mellanstadiet).

Vem är du

Vi tror att du älskar ungdomar, Gud och församlingen. Du har en önskan att få vara en förebild för unga människor och visa på ett liv i Jesus fotspår.

Anställning

Tillsvidareanställning

Heltid eller enligt överenskommelse

Tillträde hösten 2024 eller enligt överenskommelse

Ansökan

Välkommen att skicka in din ansökan till styrelsen@lofstadkyrkan.se Vänligen skicka med en beskrivning av tidigare erfarenheter, vem du är och ett personligt brev om varför du vill arbeta som ungdomsledare hos oss.

Rekryteringen sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!

Urban Kronström, ordförande Löfstadkyrkan 070-2669500

Elin Hedblad, 070-3187566