En kyrka för hela livet

– där mötet med Jesus Kristus förvandlar mig, dig och världen –

Vi ber dygnet runt i en vecka. 15/5 – 22/5
Välkommen att delta. 
Boka bönepass här.

 

Sköna maj! Nu är det ljuvligt att vara ute i naturen igen. Då är det dags för att vi har sista dagen öppet på Omtanken för den här terminen. Välkommen ner i Caféet idag för en pratstund över en fika om du vill😀



#omtanken #omtankentärnsjömissionskyrka #tärnsjömissionskyrka #tärnsjömissionsförsamling #tärnsjö #heby #hebykommun #equmeniakyrkan #equmeniakyrkanregionmitt

Vi har haft strul med bokningen av bönetider i vår bönekalender på hemsidan. Nu är problemet åtgärdat. Välkommen att vara med i vår bönevecka då vi ber i bönekedja dygnet runt! Läs mer på vår hemsida😊 Tack och lov så är ju inte strul med bokning av bönetider ett problem för Gud! Gud hör bön hela tiden…! Men det är ju uppmuntrande för oss att se bönekedjan fyllas i bönekalendern😃



#viberdygnetrunt #viberförjesuslever #detfinnshopp #jesuslever #tärnsjömissionskyrka #tärnsjömissionsförsamling #tärnsjö #equmeniakyrkan #equmeniakyrkanregionmitt

Jesus utmanar oss i evangelierna till uthållig bön. Inför hans död så kallar han lärjungarna att vaka och be tillsammans med honom. Jesus ber uthålligt under natten i förberedelse för vad som ska ske när han utlämnas och han svettas blod. Lärjungarna somnar. Jesus säger att han kan inte göra nånting av sig själv utan bara det som Fadern har sagt att han ska göra Joh 5:19. Han behöver umgås med sin Far för att få veta och få kraft för vad som ska ske. Hur mycket ska inte vi då behöva umgås med Fadern för våra liv och för vår uthållighet? Efter Jesu uppståndelse och andens utgjutelse så kliver Petrus fram och predikar vem Jesus är. Det är svåra tider. Förföljelsen som vi läser om i apostlagärningarna är ett faktum och vad gör då den första församlingen? De samlas och ber. I Apg 12:12 läser vi att många var samlade till bön för situationen. Och vad händer? Jo, Petrus släpps fri. Vi övas ständigt i att bli mer uthålliga i bönen….att inte ge upp förrän vi ser genombrott. Viktigt är att komma överens om vad vi ska be för uthålligt. Böneveckan inleds i samband med gudstjänsten söndagen den 15 maj och avslutas i samband med gudstjänsten veckan därpå, den 22 maj.

Låt oss bilda bönekedja genom att be tillsammans dygnet runt under en vecka. För att be för situationer som ser ut att vara låsta och omöjliga. Bokning av bönepass sker genom vår hemsida.



#bönförjesuslever #böndygnetrunt #bönevecka #tärnsjö #hebykommun #tärnsjömissionskyrka #tärnsjömissionsförsamling #equmeniakyrkan #equmeniakyrkanregionmitt

80-talet var en tid med stor andlig rörelse i vårt land. Och inte minst i vår bygd. Jan-Gunnar Wahlen är uppvuxen i Tärnsjö och hans båda föräldrar Kerstin och Gunnar T Johansson hade ett stort och varmt engagemang i Tärnsjö Missionsförsamling. Boken skildrar Jan-Gunnars dagboksanteckningar under ett år av brytningstid. Jan-Gunnar är pastor sen många år i EFK (evangeliska frikyrkan). Johan Eriksson, också uppvuxen i Tärnsjö, kommer att intervjua Jan-Gunnar utifrån boken på lördag kväll. Kom och var med! Både du som kanske fanns med i kyrkan på 80-talet, eller du som inte har en aning om hur det var att vara ung och hängiven på slutet av 80-talet. Vem du än är, oavsett bakgrund, så är alla lika välkomna 🤗Detta kommer bli en jätteintressant kväll! Kvällens special på Café Källan är våfflor med sylt och visgrädde. Boken finns såklart till försäljning😊 Jan-Gunnar finns med oss även på söndagen och predikar utifrån en infallsvinkel av boken 'Över- och underandlighet'. Välkommen till gudstjänst söndag 11.00😃 Gott kyrkkaffe blir det också!!




#12månaderanteckningarfrånenbrytningstid #jangunnarwahlen #cafekväll #överandlighet #underandlighet #tärnsjömissionskyrka #tärnsjömissionsförsamling #equmeniakyrkanregionmitt #equmeniakyrkan #efk #evangeliskafrikyrkan #därförjesuslever

Equmeniakyrkan nationellt