Laddar Evenemang
  • Detta evenemang har redan ägt rum.
18 november, 2022 - 20 november, 2022

Tonårskalaset 2022

Tonårskalaset

Vill du träffa schyssta kompisar, avnjuta en fet festkväll, vara med på mysiga andakter och påverka framtiden för vår region? I så fall måste du komma till Tonårskalaset i Vännäs 18-20 november!

När och var?

Vi startar Tonårskalaset kl. 20:00 på fredagen den 18 november med fika i Missionskyrkan i Vännäs och avslutar på söndagen 20 november ungefär kl 14:00.

För vem?

Lägret är för dig som går i åk. 7 eller är äldre.

Vad behöver jag ha med mig?

• Sovsäck, liggunderlag/luftmadrass, kudde
  • Kläder för att vara inne och ute
  • Kläder till festkvällen
  • Hygienartiklar, handduk
  • Bibel, om du har
  • Inneskor/tofflor kan vara skönt att ha
  • Årsmöteshandlingar (gäller dig som är ombud på regionstämman)
  • Och godis till ledarna förstås?!?

Resa

Prata med din lokala ledare när det gäller frågor angående resan till och från Tonårskalaset i Vännäs och kostnad för resan. Är resekostnaden ett hinder för att delta på lägret så finns det möjlighet att söka bidrag för resan från regionen.

Anmälan och kostnad

Anmälan Tonårskalaset 2022 öppnar under hösten.

Sista anmälningsdag är söndagen den 13 november.

Lägret, exklusive resa, kostar 280 kr och är ni flera från samma familj får du 100 kr i rabatt för medföljande syskon. Om inget annat anges i anmälan faktureras varje deltagare enskilt i efterhand.

Som förening kan ni söka bidrag för era ledare som följer med. Bidraget är upp till halva ledarkostnaden. Läs mer om ledarbidraget här.

Ledarsamling

Som ledare inbjuds du till en digital ledarsamling inför lägret.

Flyer

För utskrift att sätta upp i din kyrka och ge till dina kompisar finns flyer att ladda ner nedan.

Flyer Tonårskalaset 2022 (kommer senare)

Önskar er förening/kyrka få flyern utskriven så kontakta föreningsutvecklare Joel Powell.

Frågor?

Kontakta föreningsutvecklare Joel Powell.

Regionstämma

Lägret arrangeras i samband med Equmenia Nords regionstämma. Anmälan och mer information om och handlingar till regionstämman finns här.