Spring för Equmenia Skårekyrkan

Denna text publicerades första gången den 19 april, 2018. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Vad är då Spring för Equmenia Skårekyrkan?
Jo, detta är ett sätt för oss att springa av oss all energi våren har kommit med, men också ett tillfälle att hjälpa till att samla in pengar till vår barn- och ungdomsverksamhet!
Den 5:e maj kl. 11.30, i samband med vår trädgårdsfest.
För den som vill vara med och springa, kan via sina sponsorer som man hittat, hjälpa till att samla in pengar på ett uppmuntrande sätt. Man kommer samla in pengar per varv man springer, och tänk; banan är ca 500 meter lång bara! På 30 minuter gäller det att springa så många varv som möjligt, och på detta sätt få in pengar till Equmenia Skårekyrkan. Ju fler varv, desto bättre!
Det finns en chans för alla som deltar att vinna fin-fina priser!

Hur kan jag vara med?
Som löpare gäller det att hitta så många sponsorer som möjligt som är villiga att satsa en summa per varv som löparen springer på nämnda 30 minuter.

Får jag springa med en kompis?
Självklart! I år har vi något som vi kallar för duo-lopp. Det innebär att du och din kompis springer vartannat varv (max två personer). Ni samlar även in sponsorer tillsammans.

Om du vill delta som löpare:
– Skaffa en sponsor-lapp och börja samla så många sponsorer som du kan. Ju fler desto bättre! Sponsor-lappar finns att hämta i kyrkan.
– Lämna in sponsorlappen till Martin Karlsson eller Tanja Halvardsson innan loppet startar.

För dig som vill sponsra:
Hör av dig till Tanja Halvardsson för mer information. Det går bra att även sponsra på plats!

För fler frågor kontakta Tanja Halvardsson:
tel: 070 232 21 91
e-post: tanja.halvardsson@skarekyrkan.se