Entertainment – Kallelse Tro Gemenskap

Denna text publicerades första gången den 25 februari, 2021. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Funderar du på vad du ska göra i höst eller efter gymnasiet? Vill du fira gudstjänst tillsammans med andra unga?

Då är detta en kväll för dig! Vi gästas av lärare och elever från Equmeniakyrkans folk- och högskoleutbildningar och vi firar gudstjänst tillsammans.

Kvällen börjar med ett panelsamtal med våra gäster om hur det är att gå på folkis, läsa och studera bibeln, växa i sitt lärjungaskap och jobba i kyrkan. Samtalet följs av en gudstjänst som riktar sig till unga/unga vuxna. Under gudstjänsten kommer vi samla in en kollekt till Idrottsskolan i Kimpese där Equmenia är med och driver arbetet.

Hela kvällen sker digitalt och sänds på Skårekyrkans Youtube kanal med möjlighet att ställa frågor i kommentarsfältet. Efter gudstjänsten är alla välkomna att hänga kvar och mingla på Zoom (länk kommer här under gudstjänsten).

Om restriktionerna möjliggör det vill vi uppmuntra till att ni är några kompisar eller en ungdomsgrupp som träffas och är med på kvällen tillsammans. Annars ses vi alla i cyberrymden!

Gäster

Anders Linsmo, lärare Bibellinjen på Södra Vätterbygdens Folkhögskola (SVF).

Andreas Lorentzon, jobbar som ungdomsledare och har gått Ungdomsledaråret och Bibellinjen på SVF.

Emma Gunnarsson, pastorskandidat som pluggar på THS, Campus Bromma. Hon har tidigare jobbat som ungdomsledare och gått Bibellinjen på SVF. Emma kommer också predika för oss i gudstjänsten.

P-O Sveder, tidigare lärare på Bibelfjäll, en utbildning via Härnösands Folkhögskola. Jobbar idag som pastor i Equmeniakyrkan i Arvika.

Sara Wahll, läkarstudent som gått Apg29 och Apg29 Pionjär, två lärjungaskolor kopplade till Karlskoga Folkhögskola.

19:00 – 20:30 Panelsamtal (inklusive några korta pauser)

20:30 – 20:45 Paus

20:45 – ca. 21:30 Gudstjänst

ca 21:30 – Mingel/öppet samtal på Zoom

Kvällen görs i samarbete med Bilda och Region Svealand.

Vill du promota denna kväll i din församling/förening? Här finns en affisch att ladda ner.