Gemenskapshelg 2021

Nu är det äntligen dags för gemenskapshelg i Skårekyrkans församling! Det kommer erbjudas god mat, aktiviteter och ges tid för berikande samtal. Vi får chans att lära känna varandra lite djupare, leka, sjunga och be tillsammans. För den som vill finns möjlighet till bastu och bad i älven.

Samtidigt har flera av våra scoutpatruller hajk på Ladtjärn, en scoutlägerplats i närheten av Herrgården. Givetvis vill vi ha gemenskap även med dem! Därför kommer vi gå ”Svealandskampen” i mindre patruller/grupper tillsammans med dem under lördagen. Det är ”Värmlandstrampen” (en scouttävling i Region Svealand) på ett nytt, pandemi-anpassat, sätt där varje kår anordnar tävlingen på sin plats men tävlar regionalt. Vi är med för att ha roligt och få lära känna varandra.

Vi är alla välkomna, ny som gammal i församlingsgemenskapen, att dela helgen tillsammans. Bjud gärna med en vän som du tror skulle uppskatta helgen.

När? 1–3 oktober. Vi startar på fredagen med middag kl. 19.00 och avslutar på söndagen med gudstjänst klockan 10.00 med efterföljande förstärkt kyrkfika.

Vart? Vägsjöfors Herrgård, utanför Torsby.

Pris? För boende, mat och allt annat en sådan här underbar helg betalar du ingenting om du är under 6 år, 6–12 år betalar halva priset och för dig som är över 12 år kan du välja mellan följande priskategorier:

• 350 kr bo på Ladtjärn, du tar med eget tält m.m.
  • 700 kr bo i stuga
  • 850 kr bo i lägenhet
  • 1000 kr bo i rum med dusch och toalett i korridor
  • 1300 kr bo i rum med egen dusch och toalett

Alla städar själv sitt rum. Det går bra att bo ensam i ett rum om du önskar det, samma pris.

Ta med: Kläder efter väder, skor att gå i, lakan, handdukar och badkläder efter behov.

Anmälan: Mejla anmalan@skarekyrkan.se (med uppgifterna nedan) eller kontakta våra anställda, kontaktuppgifter nedan. Vi vill gärna ha din anmälan senast söndagen 26 september.

Ange namn, mejl och/eller telefonnummer, hur du önskar bo och om du har några allergier eller andra matpreferenser, har du plats för någon mer som åker med i din bil? Önskar du skjuts till Vägsjöfors?

Frågor? Hör av dig till

pastor Maja Floberg, 073-462 65 50,