Volleybollnatta 2023

Äntligen är det dags för den traditionsenliga volleybollturneringen Volleybollnatta att gå av stapeln! Den 10 februari spelar vi oss igenom natten i idrottshallen på Ilandaskolan.

Tid och plats

Turneringen spelas i Ilandaskolans idrottshall på adressen Ilandavägen 50, 653 50 Karlstad. Ingången kommer vara upplyst och det bör inte vara några problem att hitta. I anslutning till hallen finns gratis parkering och närmaste busshållplats är Ilanda IP som nås med busslinje 2.

Vi börjar spela klockan 19.00 men önskar att alla är där i god tid innan för att vi skall hinna checka in alla lag samt gå igenom regler mm. Sekretariatet öppnar 18.30 och vi rekommenderar att ni är där då. Incheckningen sker i sekretariatet inne i idrottshallen och i anslutning till denna sker betalning av deltagaravgiften på 400kr/lag. Det går att betala kontant och med swish (endast en swish/lag). Det är svårt att ange en exakt sluttid då matcherna inte är tidsbundna utan baseras på set. Vanligtvis brukar finalerna gå runt 03.00/03.30, men det kan hända att det drar ut lite extra.

Mat

I lokalen kommer det finnas möjlighet att handla godis, frukt, dricka och mackor i en kiosk som tar både kontant och swish. Om man tror att man kommer behöva mer mat än så under natten, kan det vara bra att packa med sig någon matsäck. Var vänlig att meddela om ni har någon luftburen allergi i anmälan så ser vi till att informera resterande deltagare.

Som alla Equmenias evenemang är Volleybollnatta ett alkohol- och drogfritt evenemang.

Anmälan

Det kommer att finnas två klasser – en klass för högstadiet och en klass för gymnasiet och uppåt. Lagen ska vara mixade, på plan får det vara max tre killar och/eller max tre tjejer. Ställer man upp med färre än 6 spelare på plan kommer man få poängavdrag per varje saknad spelare. Pris för bäst utklädnad kommer att delas ut!

Lagen anmäler sig via mail till anna.aronsson@skarekyrkan.se, sista anmälan är den 6/2. Anmälan ska innehålla:

• namn på laget
  • namn på spelarna
  • ålder på spelarna
  • varifrån laget kommer
  • eventuella luftburna allergier
  • kontaktuppgifter till en ansvarig i laget

Regler för turneringen:

• Max tre slag innan bollen går över nät
  • Ej två tillslag i rad av samma spelare
  • Serve bakom baslinjen om möjligt (överhandsserve måste ske bakom baslinjen)
  • Ej nudda nät om det stör spelet
  • Alla kroppsdelar är tillåtna att använda
  • Tre servar per person därefter rotation
  • På plan får det vara max tre killar och/eller max tre tjejer. Ställer man upp med färre än 6 spelare på plan kommer man få poängavdrag per varje saknad spelare, detta för att vi vill få mixade lag med både tjejer och killar.
  • Står du i baklinjen får du ej vara framme vid nät och hoppa
  • Ej fösa bollen
  • Block gills ej som ett slag (du kan alltså blocka och sen ta bollen direkt om den åker över på din sida)
  • Var snälla!