Bokcirkel

Denna text publicerades första gången den 2015-10-19. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Under hösten och vintern kommer vi att ha en bokcirkel. Eller om hellre vill kalla det samtalskväll, studiekväll eller Bibelstudium.

Vi läser Jesu bergspredikan (Matt 5-7) och Magnus Malms bok Ett hjärta större än världen.

379795

Vad innebär det att följa Jesus i början av 2000-talet? Är det möjligt för oss idag att gräva oss ner till den ursprungliga radikalitetens källor, med risk för sättningar och ras i våra egna system? Ett bra ställe att gräva är Jesu bergspredikan. Redan efter några spadtag stöter man på spår som leder rakt in i vår tids kärnfrågor: individualismens återvändsgränd, klyftan mellan fattiga och rika, jakten på synlighet och bekräftelse, pengar och andra identitetsmarkörer, stress och splittring, synen på våld och makt, andlighetens marknad, arbete och försörjning, oron inför framtiden, vår plats i jordens ekosystem.

Läs mer om boken på internet: http://nyamusik.se/bokhandel/tro-vagledning-c-76_143/ett-hjarta-storre-an-varlden-magnus-malm-mjukband-p-14844.html

Kostnad: 100 kronor
Ledare: Magnus Spång
Datum (onsdagar): 11/11, 25/11, 9/12, 20/1, 3/2, 17/2, 2/3
Klockslag: 18.30 – 20.00

Anmälan antingen på anslag i kyrkan eller direkt till Magnus Spång (076 – 135 77 78, pastor.magnus.spang@gmail.com).