Hyra lokaler i kyrkan

Vi erbjuder moderna och praktiska lokaler som lämpar sig utmärkt för kurs och konferensverksamhet.Det finns tillgång till modern ljud-utrustning vid behov. Ring vår reception, 0520 – 48 03 96 tisdag- fredag 10.00-13.00, för bokning och/eller offert.

Lokaler

Kyrkans huvudentrén in till kyrktorget och receptionsdisken. Korridoren till församlingssal, Café Nyfiket och storstugan

Kyrksal

Rymmer ca 310 personer och lämpar sig för såväl konserter som föreläsningar och andra kulturevenemang. Här finns orgel, konsertflygel, 16 kanalers ljudanläggning samt ljusstark PC kanon med storbildsduk. Öppnar man skjutväggarna till församlingssalen och Café Nyfiket är kapaciteten 530 personer sittande personer.

Konferensrum

Ett konferensrum finns med plats för ca 15 personer.

Musikrum

Här ryms ca 45 personer. Lokalen kan möbleras efter önskemål, med eller utan konferensbord. Här finns piano och lokalen är särskilt bra för sång och musikutövning.

Församlingssal

Rymmer ca 120 personer beroende på önskemål om möblering. Kan med fördel användas som föreläsningssal, skrivsal med konferensbord eller för servering. Vid servering är kapaciteten 72 personer. Här finns en mindre ljudanläggning med kapacitet för 4 mikrofoner.

Storstugan

Har plats för upp till 45 personer, är mysigt möblerad med öppen spis och har tillgång till pentry. Här finns en stor duk för bildvisning med kanon. Storstugan kan med fördel även användas till föreningsmöten.

Café Nyfiket

Vårt café rymmer ca 100 personer, vilka kan serveras sittande. Här kan Ni beställa smörgåsar, bakverk, kondiskakor, glass. Lunch kan beställas i samband med bokning av lokal. Här finns en mindre ljudanläggning med kapacitet för 4 mikrofoner.

Öppnar man skjutväggen till församlingssalen kan drygt 170 personer serveras sittande.

Boka

Ring vår reception. Läs mer