Ännu en lyckad loppis avklarad

Denna text publicerades första gången den 26 maj, 2016. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Loppis banderoll

Helgen den 14-15 maj var det dags för SMU:s stora loppis.

Som vanligt fanns det massor med loppisprylar och arbetet med förberedelserna började redan på onsdagen när de yngre scouterna plockade undan i och runt kyrkan och de äldre scouterna hjälpte till med att hämta de första lassen från vårt loppisförråd.

Många timmars arbete senare var det äntligen dags att öppna på lördagen och mycket folk hade köat vid repen i en timme när signalen ljöd och rusningen inleddes.

Senare på eftermiddagen vad det dags för auktionen inne i kyrkan där man samlat de riktiga dyrgriparna.

Under hela helgen var det full gång på caféet och många liter kaffe serverades tillsammans med kakor och smörgåsar.

Ett stort antal frivilliga från församlingen, SMU, föräldrar och andra med anknytning till verksamheten lade ner många timmar både före, under och efter loppisen för att allting skulle fungera. Bra jobbat!