Golvet i kyrkan

Denna text publicerades första gången den 20 juli, 2020. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Golvet i kyrksalen har gått sönder. Detta p.g.a. att det är felaktigt lagt, men felet har inte visat sig förrän nu, efter 25 år.
Vårt försäkringsbolag har anlitat Ocab som har gjort en grundlig undersökning som fastslår att det är ett byggfel.
Vi har fått in 2 offerter från två olika firmor, Den ena föreslår att man byter ut golvet mot ett liknande klinker golv, medans den andra föreslår att vi byter golv mot ett som är ljuddämpande.

På söndag den 26/7 kl.18.00 (i samband med grillkvällen som börjar 17) kommer vi att ha ett informationsmöte där vi kommer att gå igenom de olika förslagen.