Vi som inte går i skogar, berg och dalar.

Denna text publicerades första gången den 20 september, 2020. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

I dag är församlingen ute på ”gå & må bra”-gudstjänst. Vi som av olika anledningar inte kommer med ut i dag får helt enkelt förlusta oss med annat. Nedan följer några tips inför dagen.

1. Läsa kyrkoårets bibeltexter. Femte Moseboken 4:29–31, Filipperbrevet 4:10–13, Lukasevangeliet 10:38–42
  2. Baka tant Esters äppelpaj. Receptet hittar du HÄR.
  3. Se en film, några tips kan vara; ”The shack” eller ”Soul surfer”.
  4. Se i kapp våra föregående gudstjänster på vår YouTube-kanal HÄR.
  5. Sitta i soffan med en filt i knät, läsa en god bok och dricka en stor kopp te. (sen ska inte stora intag av choklad i diverse former heller underskattas)
  6. Be en bön och prata med din Gud. Tala om dina tankar, farhågor och glädjeämnen. Det viktiga är inte vad du ber om, det viktiga är ATT du ber och har en relation med Honom.

Det sista tipset kan också kombineras med en del av de andra.
Ha en fantastisk fortsatt trevlig och fin söndag.
Glöm inte bort att du är älskad, både av andra och Gud.