Vi söker Pastor!

Equmeniakyrkan Vänga söker ny pastor och församlingsföreståndare eftersom nuvarande pastor går i pension. Del av tjänsten är förlagd till Equmeniakyrkan Långared, se nedan. Kyrkorna ligger i Alingsås kommun.

Vår VISION är:

En alla åldrars kyrka för bygdens människor som erbjuder

• möte med Gud
  • möjlighet att hämta kraft
  • gemenskap

Vårt MÅär att:

Vi ska vara församlingar som växer.
Gudstjänster och övriga sammankomster ska fortsätta att utvecklas och vara en mötesplats för tro och gemenskap utan yttre gränser.
Vi ska aktivt stödja ungdomsverksamheten i församling och Equmenia
Vi ska verka för ett bibehållet och vidareutvecklat samarbete med Svenska kyrkan
Missionsarbetet i Sverige och utomlands skall vara en aktiv del av församlingens arbete

Vi erbjuder tjänstgöring i en levande landsbygd vid sjön Anten. Församlingarna är aktiva och levande med ett stort barn- och ungdomsarbete. Ungdomsledartjänst delas mellan Equmeniakyrkan Långared, Vänga och Loo (för närvarande vakant). Det finns även ett kollegialt samarbete mellan anställda i församlingarna. I Långared finns förskola/skola och en gemensam idrottshall ”Albert hall” som drivs av föreningarna i bygden.

I anslutning till Equmeniakyrkan Långared finns en pastorsbostad att hyra vid behov.

Vi söker dig som är ordinerad pastor inom Equmeniakyrkan och vill dela vår vision och våra mål.

Tjänstens omfattning är 100 % och Equmeniakyrkan Långared är arbetsgivare. Equmeniakyrkan Vänga köper ca 30 % av tjänsten. Tillträde under hösten 2024. Läs mer här om Equmeniakyrkan Vänga.

Frågor om tjänsten kan ställas till Långareds församlings ordförande Yvonne Sundell 0703-88 55 02.

Skicka din ansökan till Långareds församlings styrelsesekreterare Ulf Olofsson ulf.olofsson@equmeniakyrkan.nu

Välkommen med din ansökan!

Styrelserna för Equmeniakyrkan Långared och Vänga