Ny pastor i Equmeniakyrkan, Sorunda!

Equmeniakyrkan Sorunda har beslutat att anställa Hans Eriksson från Vårsta som pastor. Hans Eriksson har under fyra år studerat vid Equmeniakyrkans teologiska högskola i Bromma för att bli pastor i Equmeniakyrkan. I börtan av juni är han färdig med sin utbildning och börjar sin första tjänst som pastor i Sournda. Enligt den ordning som råder i Equmeniakyrkan så är första året ett s.k. vägledningsår och först efter detta år sker ordinationen. Men de som gått utbildningen kan ändå börja sin första pastorstjänst. Det innebär att Hans Eriksson kommer att tjäna som pastor i Gudbykyrkan. Under juni kommer han att vara ledig för för att besöka sin hustru i Tailand, som ännu inte beviljats uppehållstillstånd i Sverige. Vid samlingsgudstjänsten den 27 augusti kl. 11.00 kommer Hans Eriksson att formellt hälsas välkommen som pastor men han börjar tjänstgöra redan under juli. Det är med glädje och tacksamhet Equmeniakyrkan i Sorunda hälsar Hans Eriksson välkommen till församlingen och till Sorunda.

Hans Eriksson med sin hustru Fah