Välkomstgudstjänst för pastor Hans Eriksson i Gudbykyrkan

Söndagen den 3 september kl. 11.00 är det välkomstgudstjänst i Gudbykyrkan, Sorunda. Pastor Hans Eriksson kommer då att hälsas välkommen och bli föremål för kyrkans förbön. Sorunda församling har också sammanlyst sin gudstjänst till Gudbykyrkan. Equmeniakyrkans församlingar på Södertörn liksom frikyrkorna i Nynäshamn är också inbjudna att delta. Gudstjänsten kommer att ledas av Bernt Wåhleman och Hans Eriksson kommer att predika. Organist är Magnus Luthman och för solosången svarar Elisabeth Nordin Nobuoka från Tumba. Hans Eriksson kommer närmast från en utbildning vid Teologiska högskolan i Stockholm och börjar sin första tjänst i Sorunda. Det första året är ett s.k. vägledningsår där Equmeniakyrkan ger ett särskilt stöd till den nyblivne pastorn.