Vår nya pastor

Förra söndagen välkomnade vi vår nya pastor Hans Eriksson till församlingen och nu i helgen så var han också med på kyrkokonferensen där hela kyrkan bad för det vägledningsår som han nu går in i tillsammans med 28 andra pastors- och dikonkandidater. På nästa konferens kommer han att ordineras.

På välkomstgudstjänsten så predikade Hans om den gyllene regeln: Allt vad ni vill att människorna ska göra för er, det ska ni också göra för dem. Det är en tillsynes enkel och rimlig livshållning, ändå händer det allt för ofta att vi gör precis tvärt om och behandlar andra så som de behandlar oss.

Efter gudstjänsten fick Hans och församlingen ta emot lyckönskningar och välsignelser från bland annat Svenska kyrkan i Sorunda, Grödinge- Tumba Baptistförsamling i Vårsta, Ekumeniska gruppen i Nynäshamn och Pingstförsamlingen i Nynäshamn.

Vi vill tacka alla som var med och ser fram emot en spännande tid framöver!