Vi söker barn- och ungdomsledare

Denna text publicerades första gången den 22 april, 2018. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Skulle du möjligtvis vara intresserad av att satsa ett år som ungdomsledare i Missionskyrkan i Rättvik?

Vi söker just nu efter en barn- och ungdomsledare att anställa till hösten. Tjänstgöringsgrad avtalas tillsammans med dig, men ett riktmärke är ungefär 70%.

Församlingen har ett ungdomsarbete som startades för några år sedan och som nu sker genom vår equmeniaförening. I dagsläget har vi verksamhet för både barn och ungdomar med planer på att starta scoutverksamhet till hösten. Det finns stora möjligheter att anpassa tjänst och verksamhet utifrån ditt eget intresse och personliga egenskaper.

Personen vi söker får gärna vara utåtriktad och kontaktskapande. Det är också viktigt att det är en person som brinner för att bygga församling och som vill vara en del av hela församlingens verksamhet. Du kommer vara en viktig resurs i vårt ledarteam och det är bra om du har lätt för och tycker om att samarbeta med andra. Du kommer jobba i tät samverkan med vår pastor Per Knutsson.

Om detta låter intressant eller om du vill ha mer information så får du gärna höra av dig till oss. Kontaktuppgifter:

Per Knutsson (pastor) – 070-528 52 96

Hanna Max (ungdomsledare) – ‭076-784 02 02‬

Maria Neljesjö (ordförande församlingen) – 070-491 62 66

Din ansökan skickas till: eqrattvik@gmail.com.

Vi vill ha din ansökan senast den 31 maj 2018.