Diakonal medarbetare. Ny Tjänst

Denna text publicerades första gången den 26 april, 2019. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Är du en självgående lagspelare som
– Vill arbeta för församlingens utveckling och tillväxt
– Tycker om att möta människor i olika åldrar
– Ser behoven och vill möta dem
– Är initiativrik och självständig
– Har erfarenhet av livet i en församling
– Vill arbeta utåtriktat
– Har relevant utbildning
I vår kommun kan du möta spralliga barn, ensamma vuxna, aktiva pensionärer, motorburen ungdom, andliga sökare, hängivna troende och många andra.
Vi är en sakta växande församling på drygt 70 medlemmar, som vill nå ännu fler. Församlingen har hög medelålder, men den har sjunkit på senare år genom en växande grupp engagerade unga vuxna. Vi ser att det finns många olika diakonala behov både i församlingen och i samhället. Vi vill växa genom att människor kommer till tro och samtidigt betyda ännu mer för kommunen vi bor i.
Du ingår i ett team med pastor, styrelse och andra engagerade medlemmar i en församling som längtar att ta nya steg framåt. Vi förväntar oss inte att du ska fylla alla våra behov. Men kanske något av ovanstående taggar dig?
Känner du en längtan efter att arbeta med ett diakonal inriktat utvecklingsarbete?
Sök vår tjänst på ca 50% med start hösten 2019!

Kontakta: Ordförande Maria Neljesjö 070-49 16 266
Pastor Per Knutsson 070-528 52 96