Information om vår närmsta planering

Till att börja med vill vi önska er alla en riktigt god jul!!

Tyvärr får vi fira även denna jul med restriktioner, och vi vill därför informera lite kort om vad som gäller under de närmsta veckorna:

• Gudstjänsterna kommer att fortsätta, men med anvisade sittplatser. Tänk på att vi ska hålla minst 1 m mellan varandra både i sidled, framför och bakom. Om vi är noggranna att hålla detta så visar vi hänsyn till varandra men även till de bestämmelser som finns. Vi kommer dock inte att servera något kyrkfika.
  • När det gäller nyårsafton så måste vi tyvärr ställa in den planerade festen, för att inte riskera någon smittspridning.
  • Imorgon den 25/12 kl 16.00 kommer vi fira juldagsgudstjänst tillsammans. Du är varmt välkommen! Eftersom vi har vår julinstallation på kyrktrappan så får vi använda ingången från gården. Tänk på att hålla avstånd till varandra även vid in- och utgång samt att visa omsorg om varandra genom att stanna hemma om du har symtom som snuva, ont i halsen, hosta etc.
  • Vi har även i år gjort iordning en julkrubba som står vid entrén. Gå gärna och titta på den. Vi kommer ha tända marschaller där från kl 16:00.

Slutligen vill vi påminna om änglarnas ord till herdarna, för cirka 2000 år sedan, när det stora julmiraklet skedde:
”Var inte rädda! Jag bär bud till er om en stor glädje för hela folket: I dag har en Frälsare fötts åt er i Davids stad. Han är Messias, Herren. Och detta är tecknet för er: Ni ska finna ett nyfött barn som är lindat och ligger i en krubba.”

Vi önskar er alla en fridfull och välsignad helg!