Matkassen Rättvik

Välkommen till MATKASSEN RÄTTVIK!

– Tillsammans kan vi minska matsvinnet!
– Vill du göra en insats för miljön?
– Har du svårt att få ekonomin att gå ihop?

Flera företag i Rättvik har gjort detta möjligt genom olika bidrag och gåvor. Hemköp Rättvik, Berglunds Frukt & grönt i Rättvik, Siljans Chark och flera lokala handlare skänker varje vecka mat med kort datum, utgående produktsortiment eller med skadade förpackningar finns att hämta i församlingshemmet varje torsdag.

RÄTTVIKS FÖRSAMLINGSHEM – Varje torsdag kl. 15:00, start 9 februari.

Ingång från sidoentrén inne på gården, vid klockstapeln.

Anmäl dig när du kommer, kl. 15-15:30. Du bjuds på fika och kort andakt medan vi packar din matkasse.Anmälan på plats, torsdagar kl. 15:00 -15:30 i Rättviks församlingshem, start 9 februari

Frågor? 0248-736 930248-736 99070-270 06 33

Fler butiker kan komma att bidra med matvaror, under planeringen och uppstart är det dessa som är klara. Elon i Rättvik har skänkt kylskåp till verksamheten.

Ett samarbete mellan Svenska kyrkan Rättvik Boda Ore och Rättviks Missionsförsamling

VARMT VÄLKOMMEN!