Dags att anmäla sig till Konfa 18/19

Denna text publicerades första gången den 15 maj, 2018. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Har du funderat på varför man ska konfirmera sig?

Varför finns jag? Vad är meningen med livet? Finns Gud? Varför finns det så mycket ont i världen? Vad händer när man dör? Det finns många stora och viktiga frågor som är svåra och vem kan man prata med? Vi erbjuder konfirmationsläsning och vill ta era frågor på allvar, inga frågor är dumma! Vi vill också visa att Bibeln ger oss svar. Dessutom är konfaläsning riktigt kul med t.ex. läger och nya kompisar!

Hur funkar det?

Vi träffas vissa söndagar i någon av Equmeniakyrkorna i Ulricehamns kommun (Vi samordnar skjuts) Det blir en uppstartsgång under hösten och 4-5 söndagar under våren. Vi börjar med att vara med på gudstjänsten i den kyrka vi är. Vi fikar, har lektioner, äter, gör någon rolig lek och pratar i grupper. På vårkanten har vi en hajk innan vi kommer till konfirmationsläsningens höjdpunkt: LÄGRET! Lägret varar i åtta härliga dagar i augusti med bad, gemenskap, undervisning, utflykter, bus, andakter m.m. På hajk o läger är vi tillsammans med några andra konfirmandgrupper.  En vecka senare är det dags för konfirmationsavslutningen.

Välkommen med, hälsar Equmeniakyrkorna (fd Missionskyrkorna)   i Hökerum, Liared, Tvärred och Ulricehamn.

Info och anmälan: Peter Andersson Ulricehamn 070 777 42 44, Johanna Johansson  Liared Tvärred 070 669 67 98, Staffan Engblom  Hökerum  073 587 69 94. Du kan även maila anmälan till: peter@equlricehamn.se

• För dig som är född 2004 eller tidigare.
  • Du behöver inte kalla dig kristen, vara döpt, eller varit med i Equmeniakyrkans ungdomsarbete.
  • Läsning vissa söndagar.
  • En hajk i maj och Läger en vecka i augusti.
  • Konfirmationsavslutning i augusti efter lägret.
  • Kostnad: Du får Bibel och annat material som gåva från församlingarna. Avgift för mat på söndagsläsningen och kost och logi för ca 12 dagar på läger och hajker är 1700 kr. (Tveka inte att kontakta oss om kostnaderna begränsar dina möjligheter att vara med!)
  • Lärare: Peter Andersson, Staffan Engblom, Johanna Johansson m fl.