Equmenia

Varje vecka träffas ledare, barn och ungdomar i  olika aktiviteter som  scoutkvällar, Barnens växtrike och tonårsgrupper. Genom aktiviteterna kan Equmenia bli en plats där deltagarna blir sedda och får möjlighet att växa i gemenskap med varandra och Jesus.

Vi vill erbjuda en varm och inkluderande gemenskap där vi delar livet och erfarenheter, och där alla är välkomna. Vi  vill ge möjlighet att erfara Guds närhet, kärlek och godhet och  på ett respektfullt ge sätt utrymme att forma sin väg i tro och liv. Equmenia är Equmeniakyrkans barn och ungdomsorganisation. Det innebär rent konkret runt 350 föreningar och över 13 500 medlemmar över hela Sverige. Läs mer nedan om våra aktiviteter och välkommen att prova på!

För dig som vill börja hos oss

• Information till nya
  • Vill ni börja hos oss anmäl er här genom att lämna kontaktinformation och ange grupp/grupper. Vi kontaktar er sen med ytterligare information.
    Se även i kalendern när och var respektive grupp samlas.

För våra medlemmar

SCOUT – Är du redo? Det är spännande att vara scout! Tänk allt det roliga vi hittar på! Alla härliga hajker, de goda samtalen, patrullkvällarna, de tuffa utmaningarna i skogen och gemenskapen runt lägerelden. Vad vore livet utan scouting? Äventyret kan börja!

Aktuellt program och ytterligare information hittar du på Scoutsidan.

Onsdagar 18:00 – ca. 19:30. För alla i årskurs 1 och uppåt.

Kontakt e-post: scout@equlricehamn.se

VÄXTRIKET – Är vilande tillfället.

Söndagar under gudstjänsttid finns möjlighet för alla barn att vara med i Växtriket. Vi arbetar utifrån materialet Skatten -på äventyr med Gud. I kalendern hittar ni alla söndagar som Växtriket är – varmt välkomna! E-post: vaxtriket@equlricehamn.se

TONÅR – Varannan onsdag träffas tonåringar (från det år man fyller tretton och uppåt) i Equmeniakyrkan kl 18:00-19:30. Ibland är vi kvar i kyrkan och ibland åker vi iväg. Aktuellt program och ytterligare information hittar du på Tonårsidan.