Konfainfo 22 sept

Denna text publicerades första gången den 15 september, 2020. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Välkommen på infoträff om konfaläsning i Equmeniakyrkan tisdag 22 sept kl 19.00 Har du funderat på varför man ska konfirmera sig? Varför finns jag? Vad är meningen med livet? Finns Gud? Varför finns det så mycket ont i världen? Vad händer när man dör? Det finns många stora och viktiga frågor som är svåra och vem kan man prata med?Vi erbjuder konfirmationsläsning och vill ta era frågor på allvar, inga frågor är dumma! Vi vill också visa att Bibeln ger oss svar. Dessutom är konfaläsning riktigt kul med t.ex. läger och nya kompisar!

Hur funkar det?

Vi träffas vissa söndagar i Equmeniakyrkan i Ulricehamn.Det blir en uppstartsgång under hösten och 4-5 söndagar under våren.Vi börjar med att vara med på gudstjänsten Vi fikar, har lektioner, äter, gör någon rolig lek och pratar i grupp. På vårkanten har vi en hajk innan vi kommer till konfirmationsläsningens höjdpunkt: LÄGRET! Lägret varar i sju härliga dagar i augusti med bad, gemenskap, undervisning, utflykter, bus, andakter m.m. På hajk o läger är vi tillsammans med några andra konfirmandgrupper.  Ett par veckor senare är det dags för konfirmationsavslutningen.

Välkommen med, hälsar Equmeniakyrkorna  i Hökerum, och Ulricehamn.

Info och anmälan: Peter Andersson Ulricehamn 070 777 42 44

Du kan även posta anmälan till: Equmeniakyrkan Ulricehamn, Jägaregatan 6, 523 33 Ulricehamn eller maila peter@equlricehamn.se