Ekumenisk helg med Gustaf Henriksson

Denna text publicerades första gången den 13 oktober, 2020. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Välkommen på ekumenisk helg 17-18 okt med Gustaf Henriksson, Gustaf är född och uppvuxen i Ulricehamn, är pastor inom pingströrelsen, och arbetar nu i Ljungskile, samt är ansvarig för bibelskolan Mosaik. Det blir två bibelstudier under lördagen och gudstjänst i Equmeniakyrkan, Brunnsnäskyrkan, Pingstkyrkan och Ulricehamns kyrka på söndagen med gemensam predikan!

Lördagen 17 okt i Equmeniakyrkan

10:00: Gud och jag – om att personligen leva och ledas av Anden

16:00: Gud och vi – om att tillsammans vara kyrka i Andens vind. Bibelstudierna kommer också att livesändas via hemsidan.

Söndagen 18 okt 11.00, Ekumenisk Gudstjänst i Equmeniakyrkan. Peter Andersson m fl. Livesändning från Ulricehamns kyrka av predikan av Gustaf Henriksson till de olika kyrkorna. Tema; Andens frukt.